Jsme parta sportovců, která provozuje netradiční sport... jízdu na ruční pákové drezíně. V České republice jsme jediní, kdo tento sport provozuje. Trénujeme v děčínském přístavišti Loubí. Zde se nachází vlečka o délce 1850m. Naše družstvo se jmenuje Team Europe.
Na ruční pákovou drezínu se vejde šest závodníků, kteří jsou rozděleni následovně. Čtyři jsou u "páky" a pumpují. Zbylí dva se nachází po stranách a odpočívají. Odpočinek však netrvá dlouho. Po dvacátém stlačení páky následuje střídání. Každý se posune ve směru hodinových ručiček o jednu pozici.
Historie : idea jezdit ve volném čase na pákových drezinách vznikla ve Finsku.
Ještě do ne dávna se finští zaměstnanci drah přesouvali na kratší vzdálenosti pomocí vlastní síly na několika druzích pákových drezín. Pokrok však nelze zastavit a tyto drezíny byly ze svých služeben vyřazovány. Parta nadšenců pod vedením pana Seppo se rozhodla, čát těchto strojů zachránit a zachovat i pro další generaci. Celkem 28 kusů shromáždili na nádraží železničního uzlu v Haapamäki. Nechat drezíny stát na kolejích jen tak bez užitku bylo ale témto lidem líto.Rozhodli se proto v roce 1989(v té době byla ještě část drezín nasazena ve službě) pořádat takzvané Resiina-Ralii, několikanásobné putování po železnici na drezínách napříč Finskem. Dalším počinem finských nadšenců bylo uspořádání rychlostních závodů. Tyto se konají od roku 1999 na trati Haapamäki - Kotala, na úseku dlouhém 27 km. Během předcházejících let získaly tyto závody takovou pověst, že jsou považovány za neoficielní misrovství světa a například němečtí kolegové je veřejnosti presentují jako misrovství světa.